onsdag 26 mars 2008

Tenta och fika

Jaha, nu är tentan i Analytisk kemi kromatografi avklarad, hoppas jag blir godkänd. Pluggade massor till den; morgon och kväll i en veckas tid. Skrev rent anteckningar och gjorde sammanfattningar på de sidor som vi skulle läsa i boken. Tentan var lite konstig, kändes som att den kunde ha gjorts bättre. Tyckte att några av frågorna gick in varandra, de kunde lika gärna ha slagit ihop a,b,c-uppgifter till endast en.

Efter tentan cyklade jag hemåt, var riktigt skönt. Det hade blivit lite varmare sen morgonen; cykelvägarna var torra och solen lyste. Väl hemma började jag plocka undan lite och skriva en matlista. M kom hem en timme senare (hade också skrivit tenta, fast i mikrobiologi) och vi åt lunch. Därefter blev det att cykla iväg till Skäggetorp och handla mat. De har börjat med att man ska kunna scanna och betala sina egna varor på Willys. Det gick inget vidare, scannern skulle krångla hela tiden och det var lång väntetid mellan gångerna man kunde scanna in en vara. Tog väl iaf 10 minuter innan vi var färdiga, så det ska vi inte göra om igen!

Efter cykelturen hem (som för mestadels bestod av uppförsbacke) satte jag igång ugnen och gjorde en blåbärspaj. En gemensam kompis till mig och M kom på besök, han pluggar i Uppsala. Jag och M bodde också i Uppsala och studerade på universitetet. Vi var ett gäng (alla ursprungligen från Norrköping) som delade lägenhet och pluggade. Men pga olika omständigheter (universitet) så flyttade en efter en iväg från Uppsala, endast Krell blev kvar. Men han verkar trivas bra där :) Det var iaf trevligt att ha honom över här på fika!

Nu till kvällen har jag kollat lite på olika laborationsprotokoll på Bradford assay till projektet. Jag tror jag hittat några som kan vara bra, men det blir nog att läsa mer på det imorrn...

Inga kommentarer: