onsdag 26 mars 2008

Välkommen till min blogg!

Jag heter Linda och detta är min första blogg. Är sambo med pojkvännen Markus och katterna Svante och Oliver, bor och pluggar Kemisk analysteknik i Linköping. Flyttade ner hit till Linköping i höstas från Uppsala, men vi kommer ursprungligen från Norrköping alla fyra. Lägenheten som vi flyttade in i var i dåligt skick; gamla stinkande golv, gräsliga tapeter, ja allmänt otrevligt. Men det var bra planlösning på lägenheten, så vi bestämde oss för att ta den. Efter mycket klagande hos hyresvärden så fick vi även omtapetserat v-rum och s-rum och nytt golv i hall, kök och sovrum. Jag älskar allt som har med inredning att göra, och är förtjust i 50-70-talsstilen med teaken och alla klara färger, är överhuvudtaget förtjust i klara och starka färger. Gillar att gå och kolla i secondhandbutiker efter nya fynd, men även butiker som Indiska och IKEA är bra ställen att fynda inredningsdetaljer och möbler på. Äeh, jag gillar att kolla in i andra inredningsbutiker med ;P

Jag älskar även att baka och laga mat, har hyllor fyllda med kokböcker och bakböcker som jag har till inspiration. Kan aldrig följa ett recept till punkt och pricka utan modifierar en hel del.

Sen är lägenhetens stora fönster packade med växter; en hel del hoyor och orkidéer, men även ett antal olika pelargoner. Tycker det är avslappnande att gå omkring och vattna växterna, ge dem näring och se dem växa och må bra.

Ja, det var en presentation om mig :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Så det blev en blogg iaf ;). Skojsigt!